Kuhl P. K., Meltzoff A. N. (1996), Infant vocalitation in response to speech: vocal imitation and development change, in «Journal of Acoustic Society of America», 100, pp. 2425-2438
LeDoux J. (2002), Emotion, Memory and The Brain, in «Scientific American», pp. 62-71
Levi-Montalcini R. (2009), La galassia mente, Milano: Fabbri Editore
Makram H., Rinaldi T., Makram K. (2007), The Intense World Syndrome- an Alternative Hypothesis for Autism, in «Frontiers in Human Neuroscience», vol. 4, pp. 77-96
Markram H., Markram K. (2010), The Intense World Theory- a Unifyng Theory of the Neubiology of Autism, in «Frontiers in Human Neuroscience», vol. 1, pp. 1-29
Mason L. (2013), Psicologia dell’apprendimento e dell’istruzione, Bologna: Il Mulino
Merlau-Ponty M. (1945), Phénoménologie de la perception, Paris: Édition Gallimard (Trad. it. La fenomenologia della percezione. Milano: il Saggiatore, 1965)
Merlo M. (2011), Neuroni specchio, in «Medico e bambino», pp. 1-15
Rivoltella P. C. (2012), Neurodidattica. Insegnare al cervello che apprende, Milano: Raffaello Cortina Editore
Rizzolatti G. (1996), Localization of Grasp Representations in Humans by PET: I. Observation Versus Execution, in «Experimental Brain Research», vol. 3, pp. 246-252
Rizzolatti G., Sinigaglia C. (2006), So quel che fai. Il cervello che agisce e i neuroni specchio, Milano: Raffaello Cortina Editore
Sakata H., Taira M., Murata A., Mine S. (1995), Neural mechanism of visual guidance of hand action in the parietal cortex of the monkey, in «Cerebral Cortex», 5, pp. 429-438
Severino E. (2012), Neuroni specchio, in «APhEx portale italiano di filosofia analitica», vol. 5, pp. 164-198
Schmelz M., Call J., Tomasello M. (2011), Chimpazees know that other make inferences Proceedings of The National Academy of Sciences, in «Neuromancer», vol. 108 (7)
Skinner B. F. (1953), Science and human behavior, New York, Macmillan (Trad. It. Scienza e comportamento, Milano: FrancoAngeli, 1992)
Skinner B. F. (1954), The Science of learning and the art of teaching, in «Harvard Educational Review», 24, pp. 86-97
Subiaul F., Cantlon J. F., Holloway R. L., Terrace H. S. (2004), Cognitive Imitation in Rhesus Macaques, in «Science», vol. 305, pp. 407-410
Vygotskij L. S. (1934), Myšlenie i reč. Psichologičeskie issledovanija, Moskva-Leningrad: Gosudarstvennoe Social’no-Ekonomičeskoe Izdatel’stvo. (Trad. it. Pensiero e linguaggio. Bari: Editori Laterza, 2003)
Vygotskij L. S. (1978), Interaction between learning and development, in Gauvain & Cole (Eds.), Readings on the Development of children, New York: Scientific American Books